torsdag 26. august 2010

Utflukt til badestranda

Eldstemann fylte 10 år forrige uke som fortalt i forrige innlegg, og han ville veldig gjerne at klassekamratene skulle få hilse på valpene. Etter vi hadde grilla og fått i oss maten, tok jeg en prat med de 12 guttene. Vi måtte ha noen grunnregler før jeg dro henta valpene. Dem fikk ikke lov til løpe rundt å herje med dem, ikke løfte dem, og ikke rope/skremme dem. 
Dette er gutter som går i 5. klasse, så det gikk fint an å gi dem en beskjed og dem forstod.

Jeg reiste hjem henta de små, som var nybada og endelig blitt tørre. Frista egentlig lite å dra dem med på stranda så dem ble full i sand :/ Men en lovnad er en lovnad, og det er super sosialisering for de små å være med på dette. 

Jeg var litt spendt da vi kom frem, dem hadde aldri møtt så mange barn på en gang og i tillegg et fremed sted. Jeg var klar til å sette dem i bilen igjen om jeg så dette ble for mye for de. Men der skulle det vise seg jeg bekymret meg på forhånd. Valpene STORKOSA seg! Ikke en var redd eller reservert. Dem løp barna i senk å hadde så moro! Ungene hadde det nok like moro. Valpene ble overøst i kos, og ungene fikk snusa ned i den myke gode valpepelsen.

Valpene utforska stranda, smakte på tare, klatra i steinene og grov i sanden. Hadde dem ute i 20 minutt før jeg hadde dem i bilen igjen. Det var nok mer enn nok aktivitet og sosialisering. Viktig slutte mens leken er god, før valpene blir sliten og det hele blir en negativ opplevelse. 

Vel hjemme fikk dem mat, og jeg tenkte dem kunne egentlig bare holde seg innendørs resten av kvelden, jeg fikk heller vaske over golvet før jeg gikk til sengs så dem hadde det rent i natt. Men for et bråk det ble etter kveldsmaten!! Dem jamra og peip, ula å skreik. Ikke gav dem seg heller, til slutt måtte jeg bare slippe dem ut, og alle 7 sprang rett på gresset for å tisse og bæsje. Ikke EN dråpe var komt på golvet! Er dem flinke eller?!?! Tydlig at dem heller vil gjøre fra seg ute enn inne. Flinke ulldottene mine :D

"Å så myke og god dem er" var reaksjonen til denne gutten


Amelia er dreven med valpene, og dem elsker henne! Hun syns til tider det kan bli for voldsomt nå som dem er så store, men da går hun oppå en stol så hun unngår de skarpe valpetennene :)



Litt hopping er lov når en er en 7 uker gammel Eurasiervalp ;)


Guttene ble plutslig hunder dem også..

.. til stor glede for valpene som kom i full galopp etter


sniff, sniff.. hva er så dette for noe rart?


Farlig å legge seg ned, da blir en overfalt ;)


Se så skjønn!! Gode bamsene mine :)


Både valper og barn fikk ulysta seg på kos og lek :)


Marcus, bursdagsbarnet og herr brun  "Ezio" :)

Her var det mye rart!

Smaker dette godt skal tro?

Adrian med frøken rød, Eccho, som skal bo her i nesten et år før hun er klarert til å reise til England

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar