onsdag 14. juli 2010

E-gjengen 1 uke! =)

Valpene er 1 uke gammel, og har blitt mye større! Dem har gått fint oppi vekt, selvom dem ikke kan matche D-kullet sin vekt da dem var 1 uke. 7 kontra 5 valper i et kull har mye å si for tilgang til mat og aktivitet i kassa. E-gjengen må kjempe litt mer med søskene for å komme frem til maten, og dermed forbrenner dem mer energi enn D-gjengen som bare er 5 og alltid har en tilgjengelig spene. Celia har 10 spener, så der er en til hver av gjengen, men er ikke bare lett å finne den ene som er ledig alltid ;) 
Celia er veldig flink med dem, hun trakker så lett på tå i kassa så hun ikke treffer valpene. Jeg har nå flytta opp på soverommet, da jeg ikke er redd for at Celia skal legge seg på dem. Hun bryr seg heller ikke om besøk, verken fremede eller kjente. Første par dagene syns hun det var greiest at bare jeg styra med valpene, men nå kan hvem som helst. Det betyr ikke at jeg drar huset fullt ;) men en kan ikke stoppe leve bare fordi en har valpekull. Hun har fått fred med lukket dør på rommet der hun er om vi har besøk siden valpen er så små, men når hun selv tar initiativ å vil ut hilse på må hun få lov til det =)
Det ligger individuelle bilder av E-kullet på websiden

2 kommentarer:

  1. Sølvi L. Alvestad15. juli 2010 kl. 00:04

    Ja jeg var så heldig å få hilse på valpene i dag og Celia takla det veldig fint med tanke på att hun ikke er kjendt med meg...Og valpene er bare ..ja hva kan man si....nyyyydelige!!!

    SvarSlett
  2. Var kjempekos at du kunne komme inn en tur :) Godt for både hunder og meg å få litt besøk! =)
    Du får ta med deg barna når valpene er litt mer aktive! =)

    SvarSlett